آراسته شدن پروفایل ها به تصاویر پدران بزرگوار به مناسب روز پدر

“تقدیر از پدران در روز پدر با درج تصویرشان در پروفایلها”

یادداشت مازیار احمدی برای روز پدر - شاندرمن۲۰

همانطور که مستحضر هستید روز پنج شنبه هفته گذشته مصادف بود با میلاد با سعادت امام علی (ع) که در کشور عزیزمان جهت بزرگداشت مقام  والای پدر به نام “روز پدر” نامگذاری شده است.

امسال در حرکتی ارزشمند در شبکه های اجتماعی و البته با محوریت تلگرام، بسیاری از کاربران ایرانی تصویر نمایه (پروفایل) های خود را با تصاویری از پدران بزرگوار خود آراستند. ایده ای که اگر چه بر ما واضح نشد چه کسی برای اولین بار به ارائه آن اقدام نمود، اما بسرعت با استقبال چشمگیر کاربران شبکه های مجازی روبرو گردید و رسمی جدید برای بزرگداشت روزهای این چنینی در خصوص عزیزان مان شکل گرفت. بروز چنین خلاقیت هایی در خصوص بخدمت گرفتن تکنولوژی های نوین در راستای ارج نهادن به ارزش های انسانی را باید ستود و به فال نیک گرفت.

با ایجاد زمینه ها و ابزارهای جدید ارتباطی، برگ برنده در دست جامعه ای خواهد بود که با آشنایی کامل از مزایا و همچنین آسیب شناسی صحیح مضرات اجتماعی آن، با شیوه های صحیح آموزشی، خود را از مضرات آن تا حد امکان مصون ساخته و مزایای شناخته شده و کلیدی آن را تبدیل به ابزاری در خدمت اعتلای فرهنگ ایده آل جامعه خود نماید.

صرفنظر از هر نگاه بدبینانه به قصد و منظور چنین حرکت شایسته ای بعنوان حرکتی از روی چشم و هم چشمی و تقلید کورکورانه، امید است که چنین حرکت های نمادین، خود جایگزین هدف اصلی آن یعنی اظهار ارادت خالصانه با مقام شامخ پدران نگردیده، بلکه فقط بعنوان اندک  قدمی برای عرض ارادت به حضور عزیزترین نعمت های خداوندی (پدر و مادر) باشد. پس باید در عمل هم به هر شیوه ای که مقدور است در فرصت بسیار اندک دنیوی، اگر دور هستیم یا که نزدیک، گرفتار هستیم یا که مشغول، دست بوس پدران و مادران مان و قدردان زحمات شان باشیم، هیچ اشکال ندارد که رودرو و یا از طریق گوشی تلفن جمله” دوستت دارم” را به تکرار از ما بشنوند. نیک می دانید آنها هیچ توقعی از ما ندارند اما من و شما نباید از خودمان کم توقع باشیم!
حال که شبکه های مجازی تبدیل به بخش تفکیک ناپذیری از زندگی مان شده است، می بایست استفاده صحیح از آن را فرا گیریم و از این مجرا، اعتلای فرهنگ جامعه نیز میسر گردد.

باشد که تا جان در بدن داریم دعای خیر پدر و مادر همراه و پشتیبان ما باشد…

نگارنده : “مازیار احمدی”

بنر کانال تلگرام شاندرمن۲۰

همچنین ببینید

اول آذر، زاد روز حنجره طلایی فولکور تالش و ایران

اول آذر ماه مصادف بود با زاد روز استاد سید هادی حمیدی این حنجره طلایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.