تخریب جنگل های هیرکانی در شاندرمن را متوقف نموده و به فرمایشات رهبری در خصوص منابع طبیعی عمل کنید

photo_2016-08-21_12-25-22

مدتی ست جوانان شاندرمن اخبار ناگواری از اخذ مجوز تخریب جنگل های امامزاده شفیع شاندرمن را به مدیریت سایت و کانال شاندرمن۲۰ می رسانند. پس از پیگیری و حضور در محل مذکور، متاسفانه این موضوع به حقیقت پیوسته  و تابلوهای تخریب جنگل و برداشت معدن شن و سنگ در این منطقه نصب شده است.

واقعا جای بسی تعجب و تاسف است چرا در مناطق جنگلی و کوهستانی که جز مناطق گردشگری منطقه محسوب می شود این چنین مجوزهایی صادر می شود.

حال باید دانست چه نهاد و چه کسانی این چنین مجوزی را صادر کرده اند؟
صدور مجوز به چه قیمت؟!
به بهای تخریب جنگل های بکر منطقه شاندرمن.

دوستان فلاش بک بزنیم کمی به عقب برگردیم. چند سال پیش ارتفاعات جنگلی روستای معاف را کچل کردند و معدن آن جنگل را مورد بهره برداری قرار دادند.
نتایج این برداشت چه بود؟
مگر نه این که محیط زیست شاندرمن آسیب دید. مگر نه این که جسم طبیعت تخریب گردید. آن شرکت بهره بردار آمد و محیط زیست منطقه را تخریب کرد و نفعش را برد.

چه چیزی برای مردم شاندرمن و روستای معاف و اولم و … ماند. طبیعتی زخمی با جنگلی کچل که ناراحت کننده است. جنگلی که میلیون ها سال قبل به مرور زمان تشکیل شده بود در عرض مدت کوتاهی به کویر و بیابانی برهوت تبدیل گردید و آه حسرت را بر دل همه اهالی منطقه گذاشت.

یک بار دیگر دقیقا همان مورد باز هم در شاندرمن در حال انجام است. چرا؟

چون در دفعه ی قبل از تخریب ارتفاعات روستای معاف شاندرمن ممانعت به عمل نیامد.

و در آن دوران، رسانه بدین شکل قدرت نداشت. و اما اهالی شاندرمن و ماسال، تالش و استان گیلان، امروز رسانه های دیداری و شنیداری و مجازی در رابطه با تخریب جنگل های شاندرمن چه وظیفه ای بر دوش دارند؟

مردم شاندرمن، جوانان غیور شاندرمن و همه و همه اعم از پیر و جوان، مرد و زن، کودک و نوجوان، مسر و دختر به هر وسیله می توانید اعتراض خود را از این حرکت ناجوانمردانه و غیر منطقی اعلام نمایید.

شرکت خشت پل و مسئولین محترمش به منافع خودشان می اندیشند در حالی که نمی دانند این منطقه ی جنگلی زیستگاه هزاران حیوان و جاندار می باشد. نمی دانند که هزاران نوع از درختان و درختچه های کمیاب در آن نقاط جنگلی در حال زندگی هستند. نمی دانند که چه آسیبی به طبیعت خواهند زد. و شاید هم می دانند و خود را به بی خیالی می زنند!!!!!!

تمام رودخانه های ما و  دهانه های نهرها را تخریب کردند. حال نوبت به جنگل های شاندرمن رسیده است.

ما شاندرمنی ها از مسئولین بخشداری و شهرداری شاندرمن، فرمانداری شهرستان ماسال،ادارات محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان ماسال و استان گیلان و کشور، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان و کشور و … خواستاریم از این حرکت که منجر به تخریب محیط زیست منطقه خواهد شد ممانعت به عمل آورند.
اهالی شاندرمن، جوانان فعال فرهنگی و دوستداران محیط زیست حتی نیاز است تا در این زمینه کمپینی تشکیل شود و صدای ما به مسئولین استانی و کشوری برسد که چرا باید این چنین مجوزهایی صادر شود.
از ngoهای سراسر استان و کشور نیز باید در این زمینه کمک بگیریم تا از آسیب و تخریب این منطقه ی بکر و زیبا جلوگیری کنیم.
مردم شاندرمن به هوش باشید آیندگان درباره ی ما قضاوت خواهند کرد. بیایید با تصمیمی درست و عاقلانه و اعتراض عمومی از تخریب جنگل های شاندرمن جلوگیری کنیم. جنگل هایی که بخش اعظم زیبایی شهر زیبایی های طبیعت مدیونش می باشد.

در پایان صحبتی با مسئولین شرکت خشت پل داریم. برادران مسلمان، شما باید با توجه به نام شرکت تان، خشتی جهت ساخت و عمران و آبادانی کشور بیفزایید نه این که بیایید و جنگل های باستانی ما را تخریب می کنید.

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری جهت کاشت نهال و حفظ نوار سبز جنگل های گیلان، تالش و شاندرمن، امیدواریم مسئولین این شرکت ها دست از جنگل های ما بردارند و راه های دیگری را برای رونق شرکت های شان بیابند.

به امید آن روز….

مدیران سایت و کانال شاندرمن۲۰

با کلیک روی تصویر زیر پنجره اى ظاهر خواهد شد که مى بایست روى گزینه OK کلیک نمایید تا به عضویت کانال شاندرمن۲۰ در آیید.

بنر کانال تلگرام شاندرمن۲۰

همچنین ببینید

اول آذر، زاد روز حنجره طلایی فولکور تالش و ایران

اول آذر ماه مصادف بود با زاد روز استاد سید هادی حمیدی این حنجره طلایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.