احداث دهکده تلویزیونی در منطقه بام سبز ماسال

به گزارش پایگاه اینترنتی شاندرمن۲۰ به نقل از صریح خبر ظهیری ، مدیر کل صداوسیمای گیلان با حضور در ماسال با شهردار و شورای این شهر تفاهم‌نامه مشترک همکاری امضا نمود.
در نشستی مشترکی که بین مدیر کل صدا و سیمای گیلان و اعضای شورای شهر و شهردار ماسال برگزار گردید در خصوص دهکده تلویزیونی،دفتر نمایندگی صداوسیما گیلان در ماسال و تهیه و پخش برنامه‌های فرهنگی به زبان تالش با مشارکت شهرداری ماسال تصمیماتی گرفته شد.

مدیر کل صداوسیمای گیلان‌در حاشیه این سفر در گفتگو با خبرنگار‌ صریح خبر گفت :
شهرستان ماسال به دلیل اقلیم و گروه های مختلف هنری که دارد بسیار مستعد است و همین باعث شده که ما حساب ویژه روی ماسال باز کنیم.

وی در خصوص تصمیمات این سفر گفت : استقرار شهرک و دهکده تلویزیونی یکی از تصمیمات امروز بود که تفاهم‌نامه امروز، استارت کار بود و بزودی با مشارکت شورا و شهرداری ماسال آن را اجرایی خواهیم کرد و بزودی دهکده تلویزیونی را در منطقه بام سبز ماسال اجرایی خواهیم کرد.

ظهیری گفت: بخش دیگر تفاهم‌نامه مربوط به شروع به ساخت برنامه سی دقیقه ای بصورت برنامه مرکب یا طبقه جیم به زبان تالشی بود که این برنامه، تولید و پخش خواهد شد و پخش ان  بصورت هفتگی خواهد بود
وی گفت ان شاء الله شهرداری های شهرهای دیگر که تالش زبان هستند به این گروه اضافه خواهند شد و با کمک مجموعه ی شهرداری ها و شهرهای تالش زبان، برنامه‌های تالش زبان در آنتن صداوسیمای استان گیلان در شبکه ی باران پخش خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای گیلان در خصوص سهم برنامه‌های تالشی بیان داشت:
در بخش رادیو، ما برنامه تالشونه را داریم که روزانه حدود سی دقیقه برنامه دارد و در بخش تلویزیون همواره سعی می کنیم در برنامه‌های محلی از مجریانی تالش و گیلک زبان استقاده کنیم و آقایان فیاض و جلوه از این مجریان می باشند.

وی بیان داشت با توجه به توانمندی‌هایی که در منطقه تالش هست و تقاضاهای مردم، صداوسیما باید پاسخ مثبتی به آن‌ها می‌داد و این سهم را افزایش می‌دهیم و ان شاء الله با  این سی دقیقه در هفته که ما شروع خواهیم کرد یک بیس مناسبی باشد که تولیدات بزرگ‌تر را شاهد باشیم و قطعاً به این بسنده نخواهد شد و ما مستندهایی را از مکان‌های دیدنی و تاریخی اینجا پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدواریم این کاره ای زیبا که در رابطه با مکان‌های زیبا و تاریخی اینجا هست بعدها با زیرنویس از شبکه‌های بین‌المللی ما مثل جام جم و سحر هم پخش کنند.

ظهیری در خصوص انتقاد مردم تالش در خصوص کمبود برنامه‌های تالشی در صداوسیمای گیلان اظهار داشت: همین‌که من اینجا هستم و این تفاهم‌نامه را نوشتیم احترام به خواسته‌ی مردم است امیدوارم بازهم با کمک مردم تالش و فرهیختگانی که در عرصه‌های مختلف هنری و علمی داریم  ان شاء الله ما به زودی شاهد رضایت مردم باشیم.

همچنین ببینید

اول آذر، زاد روز حنجره طلایی فولکور تالش و ایران

اول آذر ماه مصادف بود با زاد روز استاد سید هادی حمیدی این حنجره طلایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.