چشمه آبگرم ارتفاعات امامزاده شفیع شاندرمن

به گزارش پایگاه اینترنتی شاندرمن۲۰ به نقل از کانال تلگرامی “دهکده امامزاده شفیع” در ارتفاعات دهکده امام زاده شفیع (سیاه نسا) چشمه آبگرمی وجود دارد که از قرار معلوم و به گفته بزرگترهای محل جهت درمان استخوان درد و کمر درد می تواند مفید باشد.

طبق بررسی های انجام شده توسط گروه رسانه ای شاندرمن۲۰، این چشمه آبگرم از نوع چشمه های آبگرم با حرارت بسیار زیاد و جوشان نبوده، اما آبگرم و معدنی آن در گذشته برای استفاده های درمانی مفید واقع شده است.

امید است وجود این نعمت خدادادی طبیعی کمکی باشد به رشد توریسم و گردشگری در شاندرمن، البته با لحاظ نمودن تمام جوانب محافظتی در خصوص عدم زیان به محیط زیست بکر منطقه امازاده شفیع شاندرمن که میراث گرانبهای چندین هزار ساله مان است.

در این راستا و جهت حفاظت از محل جوشش چشمه بهتر است دهیاری این منطقه با کمک گرفتن از مسولین زیربط ابتدا جهت ساخت اتاقکی برای حفاظت از محل جوشش این چشمه اقدامات لازم را بعمل آورده سپس با هدایت آب چشمه به محلی پایینتر زمینه را جهت استفاده گردشگران از آن فرهم آورد. در غیر اینصورت ممکن است بهره برداری غیر اصولی از این چشمه آبگرم صدمات جبران ناپذیری به این جاذبه طبیعی وارد نماید

در ادامه تصویری هم که توسط آقایان حامد فاطمی و شهباز عزیزی از این چشمه آبگرم تهیه گردیده به نقل از کانال تلگرامی دهکده امامزاده شفیع آمده است:

چشمه آبگرم یافت شده در دهکده امامزاده شفیع شاندرمن

مازیار احمدی- ۱۷ بهمن ۹۵


با کلیک روی تصویر زیر پنجره اى ظاهر خواهد شد که مى بایست روى گزینه OK کلیک نمایید تا به عضویت کانال شاندرمن۲۰ در آیید.

بنر عمودى متحرک شاندرمن٢٠

 

 

همچنین ببینید

حاجی بجار، دهکده ی جنگلی در شاندرمن گیلان

حاجی بجار، دهکده ی جنگلی در شاندرمن گیلان بسم الله الرحمن الرحیم   قربان صحرایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.