رونمایی از فیلم “شاعران زندگی” روایتی شاعرانه از زندگی خانم شیرین پارسی

نویسنده و کارگردان: شیرین برق‌نورد

خلاصه کوتاه:

روایتی شاعرانه از زندگی، کار و دغدغه­های شیرین پارسی، شالی­کار، فعال محیط­زیست و فعال اجتماعی در حوزه زنان.

خلاصه فیلم:

شیرین پارسی یک شالی­کار است اما از نوعی متفاوت. او پس از فارغ‌التحصیلی از رشته ادبیات فرانسه در پاریس به تهران بازگشت و به همراه همسرش ساکن گیلان شد و تصمیم به اقامت دائم در شهر شاندرمن و کار بر روی زمین­های آبا و اجدادی پدر همسرش گرفت.

آن­ها طی سال­های گذشته با همکاری پسرهایشان به نوآوری در تولید برنج، توسعه کشاورزی پایدار و حذف سم و کود شیمیایی و دست­یابی به محصول ارگانیک پرداخته­ اند. در شاندرمن، جایی که گرایش به کشاورزی روز­به­روز کم­تر می­شود و زمین­های کشاورزی با قیمت­هایی ارزان به ویلاسازان فروخته می­شوند، شیرین به­ همراه خانواده­ اش و با شیوه زندگی­ که اختیار کرده­اند، نماد حفظ ارزش­های ملی و بومی هستند.

علاوه بر شالی­کاری، شیرین پارسی به فعالیت­های اجتماعی‌ نیز می­پردازد و به‌عنوان داوطلب با چندین انجمن صنفی همکاری می‌کند. او با زنان روستایی ارتباط پررنگی دارد و همواره از جایگاه خود برای ارتقا و حفظ حقوق آن­ها تلاش کرده است.

این فیلم، حین همراهی با پروسه کاشت، داشت و برداشت برنج در مزرعه شیرین پارسی، گوشه‌ای از فعالیت‌ها، دغدغه­ ها و تلاش­های اجتماعی و محیط ­زیستی او را منعکس کرده است.

یادداشت کارگردان:

شیرین پارسی با روحیه‌ای مقاوم، تلاش‌گر، مصمم و خستگی‌ناپذیر، نگاهی عاشقانه و عمیق به زندگی و ابعاد مختلف آن دارد. او برای زندگی ارزشی بسیار والا قائل است و به انسان و تاثیرگذاری او بر محیط پیرامون‌اش بسیار اعتقاد دارد. از همین روست که زندگی‌ای کاملاً متفاوت برای خود رقم زده است. زندگی‌ای که از او شخصیتی جذاب و تاثیرگذار به وجود آورده و در زمانه‌ای که هجمه فراز و نشیب‌های اجتماعی و اقتصادی منجر به ناامیدی و یاس در جامعه گشته است، او نویدگر استقامت انسان با اتکا به بینش و درک متفاوت از زندگی و رویدادهای آن است.

فهرست عوامل:

نویسنده، کارگردان و تدوین­گر: شیرین برق­نورد/ مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان­پناه/ آهنگساز: پیمان یزدانیان/ طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی/ صدابرداران: وحید رضویان، میثم حسنلو، حسن شبانکاره/ مدیر برنامه‌ریزی و تولید: عبدالرضا نیک‌پو/ رنگ­آمیزی تصاویر: حمیدرضا فطوره‌چیان، سیندخت رحیمیان/ عکس: عباس کوثری،‌ پیمان هوشمندزاده/ طراح گرافیک: هامد جابرها/ روابط عمومی و رسانه: امیرحسین ثنایی/ مشاوران پروژه کارستان: محمود نظاری، حسین اکبری/ مدیریت پژوهش و کارشناسی فیلم‌های مستند کارستان: فیروزه صابر، زهرا عمرانی/ پژوهشگران: شیرین برق‌نورد، زهرا عمرانی

با حضور: شیرین پارسی و محمدرضا مرزبان، سروش مرزبان، احمد مرزبان

مشاور پروژه: رخشان بنی‌اعتماد

تهیه‌کننده: مجتبی میرتهماسب

تهیه‌شده در «کارگاه فیلم کارآ» با همکاری «بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان»

+ آنونس فیلم را اینجا ببینید

مشخصات فیلم:

مدت: ۷۳ دقیقه

سال تولید: ۱۳۹۵

زبان فیلم: فارسی + تالشی + فرانسوی

زیرنویس: انگلیسی

فرمت تصویر:  HD / 25p / Color / 16:9 – ۱:۱٫۸۵

فرمت صدا: Stereo + Surround 5.1

نسخه‌های قابل‌نمایش: DVD / Blu-ray / H.264 File / DCP

منبع: کارستان


با کلیک روی تصویر زیر پنجره اى ظاهر خواهد شد که مى بایست روى گزینه OK کلیک نمایید تا به عضویت کانال شاندرمن۲۰ در آیید.

بنر عمودى متحرک شاندرمن٢٠

همچنین ببینید

پایان عملیات طرح آبخیزداری ییلاق النزه شاندرمن

پایان عملیات طرح آبخیزداری ییلاق النزه شاندرمن آرش شادپور این عملیات به عنوان یک فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.