آغاز کاوش‌های باستان شناسی برای نخستین بار در شاندرمن

آغاز کاوش‌های باستان شناسی برای نخستین بار در شاندرمن

مجید کوهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماسال در گفتگو با شاندرمن٢٠: راس ساعت ٩ صبح امروز شنبه ٩۶/٠۶/١٨ نخستین دور کاوش های باستان شناسی در محوله باستانی دیوه لونه در ارتفاعات شاندرمن به سرپرستی اینجانب آغاز خواهد گردید.

آغاز کاوش‌های باستان شناسی برای نخستین بار در شاندرمن

رئیس میراث فرهنگی ماسال ضمن اعلام این خبر مسرت بخش برای مردم شاندرمن گفت: عموم علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ منطقه فردا صبح می توانند در ساعت اعلام شده در محل حضور یافته تا از نزدیک از شروع عملیات کاوش در محوطه باستانی دیوه لونه بازدید کنند. همچنین حضور مردم در طول مراحل کاوش نیز امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: محوطه باستانی دیوه لونه در سال ۸۳ توسط اینجانب مورد بررسی و شناسایی قرار گرفت و در سال ۸۴ در فهرست آثار ملی هم به ثبت رسید.

کوهی با اشاره به پیگیری های جدی اداره میراث فرهنگی ماسال برای آغاز کاوش ها اظهار داشت: برای نخستین بار در شاندرمن کاوش باستانی انجام می شود و امیدوارم این کاوش ها زمینه ساز ارتقای سطح گردشگری و تاریخی منطقه شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماسال ادامه داد: در این کاوش تیم مطالعاتی حرفه ای باستان شناسی و انسان شناسی و مردم شناسی و زمین شناسی و دیگر شاخه های علمی نیز خواهند بود تا اطلاعات کامل و جامع از دوران باستان در منطقه داشته باشیم.

وی در خصوص برآوردها از قدمت منطقه مورد کاوش گفت: با توجه به مشاهدات و یافته های اولیه، آثار بجا مانده در این منطقه باید مربوط به دوره هخامنشیان و اشکانیان باشد. تا هزاره اول قبل از میلاد در آن منطقه آثار باستانی داریم اما نتایج اصلی در کاوش بدست می آید و ممکن است قدمت منطقه به بیش از اینها هم برسد.

ایشان در پایان افزودند در این فصل از کاوش های باستان شناسی بیش از همه از شورای شهر ، شهردار محترم شاندرمن، بخشدار محترم، شوراها و دهیاری های شاندرمن انتظار همکاری و حمایت همه جانبه و ویژه ای را داریم.

پ ن: گروه رسانه ای شاندرمن ٢٠ نیز به نوبه خود از اعضای شورای محترم شهر، بخشدار محترم و همچنین بزرگان و افراد ذی نفود تقاضا دارد نهایت همکاری و حمایت از این تیم تحقیقاتی بعمل آید تا با انرژی بیشتر و آسودگی خاطر، موفق به احیای بخشی مهم از تاریخ غنی شاندرمن و منطقه گردند که در صورت موفقیت در بحث جذب توریسم و گردشگری بسیار داری اهمیت هست.

آدرس محوطه: مسیر ییلاقی شاندرمن از مسیر امامزاده شفیع – طالب دره – آبادی کوهستانی للکون، حدود ۵٠٠ متر پس از آبادی خروجی سمت راست جاده


اطلاع رسانی به دوستان جهت حضور در مراسم افتتاحیه این کاوش ها که راس ساعت ٩ صبح امروز شنبه صورت خواهد پذیرفت فراموش نگردد. 

آغاز کاوش‌های باستان شناسی برای نخستین بار در شاندرمن

آغاز کاوش‌های باستان شناسی برای نخستین بار در شاندرمن

آغاز کاوش‌های باستان شناسی برای نخستین بار در شاندرمن

انتهای پیام
⚠️ بازنشر مطالب فقط با ذکر منبع گروه رسانه ای شاندرمن۲۰ مجاز است.


با کلیک روی تصویر زیر پنجره اى ظاهر خواهد شد که مى بایست روى گزینه OK کلیک نمایید تا به عضویت کانال شاندرمن۲۰ در آیید.

بنر عمودى متحرک شاندرمن٢٠

همچنین ببینید

برگزاری بازی های بومی محلی در شاندرمن به مناسبت دهه فجر

برگزاری بازی های بومی محلی در شاندرمن یک دوره مسابقات ورزش های بومی و محلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.