معرفی کتاب- “قصه ها و مثل های تالشی

قصه ها و مثل های تالشی

نام کتاب : قصه ها و مثل های تالشی

تالیف علی عبدلی

انتشارات بلور، رشت

سال:۱۳۹۳

تعداد صفحه: ۲۰۸ صفحه

قیمت: 10 هزار تومان.

قصه ها و مثل های تالشی تازه ترین اثر علی عبدلی ست که این روزها راهی بازار کتاب ایران شده و در دسترس محققان و دوستداران فرهنگ عامه اقوام استان گیلان قرار گرفته است .

این کتاب دربر گیرنده دو بخش است . الف : امثال و کنایات . ب : قصه ها و تمثیل ها . در بخش نخست بیش از ۵۰۰ مثل و کنایه ثبت شده است . گردآوری این بخش از فرهنگ عامه ، از سال ۱۳۵۴ آغاز گردیده و در یک روند تدریجی تا سال ۱۳۹۰ ادامه یافته است .

در بخش دوم اثر نیز شماری قصه و تمثیل آمده که بیشتر آنها در سالهای  ۱۳۵۳ تا ۵۵  و شمار دیگر نیز بعد ها ، به تدریج در تالش ومنطقه تات نشین شاهرود خلخال گردآوری شده است .

فریدون نوزاد برای این اثر مقدمه ای نوشته است که به منزله نقد مختصر و مفیدی می باشد که خواننده را در یک نگاه با محتوای کتاب آشنا می کند ودقت نظر را در مورد آن بر می انگیزد .

در زمینه قصه ها و مثل های تالشی تا کنون آثار مختلفی منتشر شده که هریک از آنها محاسن و نقایص  خاص خودرا دارند . اکنون علی عبدلی که چند دهه تحقیق اثرگذار در زمینه های مختلف تالش شناسی را پشت سر دارد و تا کنون آثار متعددی از یشان نشر یافته است ، کتاب قصه ها مثل ها را به روشی علمی و قلمی شیوا تالیف نموده و به مجموعه مذکور افزوده است .

منبع: پایگاه تالش شناسی علی عبدلی”

همچنین ببینید

خبر شاد و خوشحال کننده برای کودکان تالش | نخستین مجموعه شعرهای کودک تالشی در ایران منتشر شدند

بالاخره پس از مدت ها تلاش و کوشش دو مجموعه شعر کودک تالشی “پَپو” و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.