تصاویری از کشف اسکلت ۳۰۰۰ ساله در گورستان تاریخی اسبه ریسه ماسال

اواخر فروردین ماه گذشته بود که طی خبری که در ایسنا منتشر شد باخبر شدیم که برای نخستین بار در شهرستان ماسال کلنگ کاوش‌های باستان‌شناسی به زمین خورد و این خبر مربوط به آغار کاووش های باستان شناسی در گورستان تاریخی اسبه ریسه ماسال بود.

«مجید کوهی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به پیشینه شهرستان ماسال اظهار نموده بود که: «گورستان تاریخی اسبه ریسه» دارای قدمتی بالغ بر ۳۲۰۰ سال است و تاکنون آثاری از گوردخمه و استودان‌ها که مربوط به دوران پیش از اسلام بوده در آنجا رویت شده است.

وی با اشاره به این‌که در گورستان تاریخی اسبه ریسه آثاری از دوران حکومت‌های هخامنشیان، ساسانیان و دوران اسلامی نیز مشاهده شده، از مشارکت گروه‌های باستان‌شناسی مجرب و فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های آلبرتا و اریزونای آمریکا، کارشناسان باستان‌شناسی عضو هیئت علمی پژوهشکده باستان‌شناسی کشور، مهندسین معماری، مردم‌شناسی، بوم‌شناسی، اقلیم‌شناسی و زمین‌شناسی در کنکاش مذکور خبر داده بود.

این باستان‌شناس همچنینی خاطرنشان کرده بود که کاوش در اسبه ریسه به مدت یکماه و از ششم اردیبهشت تا ششم خرداد ماه انجام می‌شود و طی این مدت بازدید برای عموم علاقه‌مندان به باستان‌شناسی آزاد خواهد بود.

و اینک با گذشت بیش از ۱۰ روز  شروع این کاوش ها، اسکلتی با قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال در یکی از گورهای این گورستان کشف شده است. در ادامه شما بازدید کننده گرامی رو به تماشای تصاویری از این اسکلت ۳۰۰۰ ساله و همچنین گورستان تاریخی اسبه ریسه ماسال دعوت می نماییم…

اسکلت ۳۰۰۰ ساله اسبه ریسه ماسال - بهرام احمدی - شاندرمن۲۰ (۱۰)

اسکلت ۳۰۰۰ ساله اسبه ریسه ماسال - بهرام احمدی - شاندرمن۲۰ (۹)

اسکلت ۳۰۰۰ ساله اسبه ریسه ماسال - بهرام احمدی - شاندرمن۲۰ (۸)

گورستان تاریخی ۳۲۰۰ ساله اسبه ریسه ماسال - بهرام احمدی - شاندرمن۲۰ (۵)

گورستان تاریخی ۳۲۰۰ ساله اسبه ریسه ماسال - بهرام احمدی - شاندرمن۲۰ (۵)

گورستان تاریخی ۳۲۰۰ ساله اسبه ریسه ماسال - بهرام احمدی - شاندرمن۲۰ (۱)

گورستان تاریخی ۳۲۰۰ ساله اسبه ریسه ماسال - بهرام احمدی - شاندرمن۲۰ (۴)

گورستان تاریخی ۳۲۰۰ ساله اسبه ریسه ماسال - بهرام احمدی - شاندرمن۲۰ (۲)

بنر کانال تلگرام شاندرمن۲۰

همچنین ببینید

کاوش های باستان شناسی در دیوه لونه شاندرمن ادامه دارد

کاوش های باستان شناسی در دیوه لونه شاندرمن ادامه دارد …   به گزارش گروه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.