راهنمای ثبت ییلاقات تالش در Google Map

مجید شهبازی%d9%85%d8%ac%db%8c%d8%af-%d8%b4%d9%87%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c

امروزه بسیاری از کاربران اینترنتی از Google Map برای یافتن موقعیت جغرافیای مکان های مورد نظر خود استفاده می کنند. در خصوص شهرهای کوچک و بزرگ و مراکز مهم جمعیتی و یا بسیاری از مراکز مشهور سیاحتی و گردشگری جهانی اینکار توسط خود شرکت گوگل صورت پذیرفته است، اما در مورد نقط کمتر شناخته شده در سطح جهانی،منطقه ای، کشوری و استانی، این امکان توسط گوگل مپ فراهم شده که این نقاط توسط کاربران معرفی و ثبت گردد. البته برای این منظور می بایست این جانمایی برای ثبت در گوگل مپ توسط شماری از کاربران صورت پذیرد.

با مشاهده منطقه تالش در گوگل مپ در خواهید یافت که هنوز بسیاری از مناطق سیاحتی و گردشگری و ییلاقات بسیار زیبای تالش در گوگل مپ ثبت نشده و یا برخی ییلاقات مرزی مابین تالش و اردبیل اشتباه بعنوان بخشی از استان اردبیل ثبت شده است. بعنوان مثال و با تاسف فراوان برخی ییلاقات شاندرمن همچون “دشته” و “سرَسی” و خشکه دریا که در محدوده تالش و استان گیلان قرار دارد، با اشتباه فاحشی توسط تعدادی از کاربران احتمالاً اهل استان اردبیل به بعنوان بخشی از استان اردبیل ثبت گردیده است!

برای معرفی و اصلاح جانمایی مناطق مختلفی کوهستانی و ییلاقی تالش، و همچنین ماسال و شاندرمن نیاز به همکاری گروهی تعدادی از شما کاربران محترم تالش می باشد، تا نسبت به ثبت و یا اصلاح مکان ییلاقات مختلف تالش اقدام فرمایید تا این مکان ها بصورت درستی در نقشه جهانی Google Map ثبت گردند.

بدین منظور در این یادداشت مراحل ثبت اینکار را با استفاده از گوشی تلفن همراه با استفاده تصاویر راهنما برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد تا با بهره گیری از آن نسبت به معرفی و اصلاح مکان ییلاقات مورد نظر خود در مناطق مختلف تالش اقدام فرمایید:

۱- Google Map رو در صفحه مرور گر گوشی خود باز کنید ابتدا انگشتتان را چند ثانیه روی نقطه مورد نظر نگه دارید تا پین (قرمز رنگ) گذاشته شود.

photo_2016-11-16_11-10-00

۲- سپس در منو ظاهر شده “افزودن یک مکان جا افتاده” ضربه بزنید.

photo_2016-11-16_11-10-13

۳- سپس مشخصات آن محل را وارد نمایید.

photo_2016-11-16_11-10-21

۴- بالای همان صفحه روی فلش رو ضربه بزنید تا اطلاعات شما ثبت گردد.

photo_2016-11-16_11-10-28

البته همانطور که در ابتدای یادداشت عنوان گردید این حرکت نیاز به همت جمعی دوستا دارد تا بدین نحو معرفی و اصلاح ثبت ییلاقات تالش به درستی صورت پذیرد.

با کلیک روی تصویر زیر پنجره اى ظاهر خواهد شد که مى بایست روى گزینه OK کلیک نمایید تا به عضویت کانال شاندرمن۲۰ در آیید.

بنر کانال تلگرام شاندرمن۲۰

همچنین ببینید

زیبایی های طبیعت تالش از نگاه دوربین (سری ۳)

سومین مجموعه “زیبایی های طبیعت تالش از نگاه دوربین” هنرمند عکاس برجسته تالش، آقای امین …

یک دیدگاه

  1. مجتبی سمیعی

    لطفا شماره تماس خود را در سسایت قرار دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.