ویراست دوم کتاب تاریخ تالش دکتر علی عبدلی منتشر شد

کتاب تایخ تالش-ویراست دوم

 

ویراست دوم تاریخ تالش با اضافات و تجدید نظر اساسی، از سوی انتشارات جامعه نگر منتشر شد.


ویراست قبلی این کتاب تا مراحل نهایی دریافت جایزه کتاب سال پیش رفت . اما شاید اقبال نویسنده یار نبود که به این توفیق دست یابد.
” تاریخ تالش ” حاصل بیش از ۳۰ سال مطالعه و پژوهش در زمینه تاریخ و فرهنگ قوم کهن تالش می باشد که با استفاده از شیوه های به روز پژوهشی، رعایت اختصار، ارجاعات دقیق، انجام مطالعات میدانی، با نثری روان تدوین گردیده است. این امر سبب گریده که کتاب یاد شده به صورت منبعی قابل اعتماد در آید و عموم مخاطبان به ویژه تالشان می توانند از دریچه آن نگاهی روشن و دقیق به تاریخ تالش داشته باشند.

استفاده از منابع متعدد معتبر ( حدود ۲۵۰ منبع )، عکس ها و طرح های سودمند که بسیاری از آنها تازه و منحصر به فرداند، پرداختن به تاریخ و جغرافیای تالش در دوره های مختلف تاریخی بدون در نظر گرفتن تقسیمات سیاسی فعلی با رعایت نظم توالی آن و بالاخره طرح موضوعات نو و ناگفته درباره تاریخ و فرهنگ تالش و حتی کشور ایران، از دیگر ویژگی های این کتاب به شمار می آید.


این اثر نخستین و جامع ترین پژوهشی ست که تا کنون در باره تاریخ تالش، از دورترین زمانها تا پایان جنگ جهانی دوم، انجام گرفته است. چاپ نخست این اثر همانطور که با استقبال عمومی قرار گرفت، با انتقادهایی نیز روبرو گردید. آن انتقاد ها اغلب متوجه دیدگاههای نوی مولف در مورد جغرافیای تاریخی ایران باستان و زادگاه زرتشت و مرکز نشر آیین او بوده که به حسب ضرورت در لابلای تاریخ تالش مطرح گردیده. این مبحث در ویراست جدید نیز مورد تایید مولف قرار گرفته است.

 

آدرس اینترنتی سایت جامعه نگر برای خرید اینترنتی این کتاب:

http://www.jameenegar.com/index.asp

همچنین ببینید

خبر شاد و خوشحال کننده برای کودکان تالش | نخستین مجموعه شعرهای کودک تالشی در ایران منتشر شدند

بالاخره پس از مدت ها تلاش و کوشش دو مجموعه شعر کودک تالشی “پَپو” و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.