جاذبه های گردشگری تالش | دریاچه استیل آستارا

دریاچه استیل آستارا. این دریاچه چنان زیباست که چشم هر بیننده ای را به سوی خود خیره می کند. درون دریاچه استیل درختچه هایی نیز روییده و زیبایی اش را دوچندان کرده است. دیدن این درختچه ها در این دریاچه بیننده را به یاد جنگل های مانگرو می اندازد.

 

یکی از جاذبه های گردشگری در سراسر منطقه قومی تالش وجود استخرهایی جهت ذخیره آب می باشد که برای آبیاری مزارع هنگام کمبود آب مورد استفاده قرا می گیرد. دریاچه زیبای استیل آستارا در زیر کوه آسپیناس(ایسپی ناز) در کنار راه تالش – آستارا قرار دارد. این دریاچه چنان زیباست که چشم هر بیننده ای را به سوی خود خیره می کند. درون دریاچه استیل درختچه هایی نیز روییده و زیبایی اش را دوچندان کرده است. دیدن این درختچه ها در این دریاچه بیننده را به یاد جنگل های مانگرو می اندازد.
‘نشستن در کنار ساحل این دریاچه و استفاده از هوای پاک و طبیعت بی نظیر دریاچه استیل آستارا را به تمام گردشگران توصیه می گردد.
لازم به توضیح است در زبان تالشی به استخر (استل) گفته می شود و نام این دریاچه نشان می دهد تمام آستارا در روزگاران قدیم تالش نشین بوده است.

“سید مومن منفرد”

دریاچه استیل آستارا

عکس از: علی جعفری

دریاچه استیل آستارا

عکس از: سید مومن منفرد

اهمیت اکو توریستی این تالاب از جهت نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌اندازهای طبیعی همچون کوهستان، جنگل و مزارع و کشتزارهای اطراف دوچندان می‌شود. ضلع‌غربی تالاب، پوشیده از جنگل و پوشش‌های سبز گیاهی است و در ضلع شرقی آن درختان توسکای شناور منظره بسیار جالب توجهی را بوجود آورده است که در بهار و تابستان استراحتگاه مسافران بوده و از نظر گردشگری یکی از جاذبه‌های مهم تلقی می‌شود.

 

⚠️ بازنشر مطالب فقط با ذکر منبع گروه رسانه ای شاندرمن۲۰ مجاز است.


با کلیک روی تصویر زیر پنجره اى ظاهر خواهد شد که مى بایست روى گزینه OK کلیک نمایید تا به عضویت کانال شاندرمن۲۰ در آیید.

بنر عمودى متحرک شاندرمن٢٠

همچنین ببینید

حاجی بجار، دهکده ی جنگلی در شاندرمن گیلان

حاجی بجار، دهکده ی جنگلی در شاندرمن گیلان بسم الله الرحمن الرحیم   قربان صحرایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.